doubledate in Boston?

Lördagen den 12 var en fullspäckad dag inne i Boston!


I fredags kom en gammal kompis från high school tiden i Asheville upp hit, han heter Kenneth, also called Kenny! Han kom hit för och träffa John som studerar här på harvard , också en gammal kompis från asheville tiden. Jag tog tåget in till North Station sedan blå linjen till Woood Island där John och Kenny hämtade upp mig. Vi körde vidare till Ihop för sen frukost! Choklad pannkakor! scramled eggs! hash browns and bacon! mitt gamla vanligt, börjar bli warning nu när man har en bestämd måltid varje gång man besöker stället.!

Det blev så mycket skvaller prat och nyheter man fick reda på! Folk har fått barn! dom har gift sig! hoppat av skolan! bla BLA BLA! det är ju faktist fyra år sedan man var där, men det ska det bli ändring på! Jag blev riktigt sugen på att åka tillbaka ju mer vi pratade om allting. Kenny som är inne på US Navy sedan tre år tillbaka bor just nu i Chicago, precis flyttat från Texas, det kändes precis som i " gamla tiden" när vi satt där. Samla gamla humor och skitsnack!


Efter ihop åkte vi och parkerade bilen vid wood island igen. tog tunnelbanan in till Boston, cambridge, gick runt lite i mallet, då vi snart insåg att vi måste ju faktist äta snart igen. Hela dagen gick precis ut på att äta kände jag, men mat gillar vi! Vi åkte till quincy market där vi gick på en riktigt roligt restaurang, namnet är dicks. och det handlar i princip om hur servitörerna ska vara så bitchiga som dicks som möljligt! Direkt när man sätter sig vid bordet sätter dom på en en stor pappers hatt där det står någonting på som man själv absolut inte får se. Ni får se bilden på den hatten!

Klockan började närmade sig sju, jag tog tunnelbanan till st marys för och träffa Jason, bio dags! Vi började egentligen prata via facebook sen bestämde vi bara för o träffas. Vi såg en urdålig film med George Clo´nley, jag fick äran. det var 18 års gräns, , måste ju vara bra då tänkte jag! men fasiken vad jag hade fel

Efter filmen knallade vi i alla fall vidare till Starbucks där det blev varm choklad och prat., lite promenad runt Bostons unversitet, Sedan såklart vidare till tågstationen för att åka hemåt. Tåget gick sönder och jag kom hem ett istället för tolv.

Lång men en otrolig otrolig otroligt bra dag!






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0