Boston in Massachusetts!

Nytt namn! Ny blogg! Helt nya happenings! Jag bestämde mig helt enkelt för att skapa en ny, Lina is in Boston and that is what it should say!






Tänk att man faktist är i Boston, Harvard University, Boston red sox, IKEA, H&M och mycket mer! Känns lite mer som hemma här uppe, dels för att det ligger närmare Sverige. Men även för alla de Scandinavias som bor här, studerar, jobbar eller både och. Hela flytten hit tog en hel del, men det är faktist nu som jag kan känna att jag kan börja njuta av Boston och se allt staden har att erbjuda! Sant så sant att temperaturen har minskat med en sådär minst 20 grader, men man får se till och klä sig lite varmare och njuta av vädret som det är. Jag köpte föresten en jacka igår! Columbia, svart och vit. Riktigt varm och skön! Jag har tyvär ingen bild, letar fortfarande efter sladden till kameran. Börjar halvt kännas som att kanske råkat glömma den hos familjen Bruan. Men jag kolllade ju faktist överallt?

Idag åkte Pattrick, Joseph och Nicholas iväg till "Gran". De sov även över i Cape God där de bor, which means. Huset för mig själv! Men inget jag direkt njuter över. Det är mörkt, stort och creepy just nu såhär klockan halv ett på natten! jag har nu stängt min sovrums dörr och larmat hela tre våningarna över mig. Vilket liv det blir om larmet skulle go off.


Vid åtta ikväll tog jag tåget för att möta några av de svenska au pairerna för en middag inne i Salem, vi satt på en liten bar" restaurang vid namn Gulu Cafe. Det var jätte trevligt, det fanns live musik! God mat och trevligt sällskap! Jag fck bland annat reda på, man ska inte kalla det ett företag, men det finns "killar" I New york, som arbetar eller vad man ska säga, dom får in 18 åriga tjejer på krogen där det vanligtvis är 21. Det låter lite galet. Men tänka sig att det faktist finns, jag är säker på att det finns en stor efterfrågan. Men att överhuvudtaget komma på iden och riskera. Modigt eller inte?

 


Come on, come on, come on. Sitter och lyssnar på Robbie Williams med entertain me! En låt med mer drag får man leta efter! Det är så typiskt mig att sätta på en dans låt innan det är sovdags, jag lyckas alltid få kroppen att piggna till, nu ska jag sätta på lite sex and the city innan jag somnar, vet inte hur många av dessa jag kollat på och minst halva högen är kvar. Dave must really love it!

PS! Jag måste snart på en Red Sox match!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0