Saturday evening in Swampscott!

Under hela dagen har det regnat, rätt varmt endå. men framförallt hög mysfaktor för att vara inomhus!

Dagen började runt halv nio imorse, då det var dags att kliva upp, äta frukost. Sedan åkte jag med pojkarna och David till YMCA, då de hade gymnastik medan jag var uppe i gymmet och kikade/faktist tränade. Hälften av deras maskiner har en egen TV, där man kan välja sin egen kanal utav drygt 100. Är det inte en fantastisk uppfinning? Inte bara att man kan kolla på precis vad man vill, utan också att tiden går otroligt mycket snabbare!

Dagen var rätt lugn, vi skrapade pumpor, kollade på svenska filmen, " my life as a dog" En film jag tyckte var oerhört intressant, jag hade hört talats om den till viss del innan men den var verkligen sevärd! många vackra landskap i Sverige fick man se! Filmen handlar i princip om en pojke vid namn Ingemar, runt sju år skulle jag tro, hans mamma är mycket sjuk, han hamnar hos sin farbror i Småland, där han är med om nya äventyr. Den informationen får räcka än så länge, om ni skulle få för er att se filmen! SEVÄRD som sagt!

Framåt sju tiden kom David och Pattricks vänner från New york hit, Jon och Ken! Vi har alla ätit en god middag med gott sällskap! Vi har pratat om allt ifrån väder och vind. Efter en hel kväll har jag fått reda på exakt hur alla träffats! vissa föredettas, Berättelsen är faktist riktigt "cool" jag kan i alla fall säga att världen är liten!
David reser mycket och har gjort ända sedan starten på EF, under någon resa hamnade han i Chicago, då han bestämde sig för att gå till baren någon kväll, ensam förstod jag det som. Han var ute, då någon främmande han inte alls kände för började närma sig, då Ken, som dåvaranade bodde i San Fransisco såg situationen bort ifrån något annat hörn, då han bestämde sig för att rädda david, då de aldrig pratat eller träffats tidigare. När den här främmande mannen i alla fall har lämnat dom, började de chit chat. De skrev ner varandras adresser, skickade några vykort någon gång per år. Cirka två år pratar Jon, som var Davids bästa kompis i fyra år, under hela college tiden, då han pratar med David på telefon, då jon som bodde i NYC precis utbildat sig till Advokat, men på något vis var han rätt utråkad och brukar ringa David när han var på jobbet och berätta vilken underbar kille han har träffat, till slut berätta Jon att hans namn är Ken och efternamn. De kommer fram till att det är samma kille och idag är de gifta! Du måste erkänna att världen är rätt liten ibland?
Ken gav mig t o m en komplimang för en lång tröja jag köpt på gina för flera år sen, " i love the colors!" Dont u just love it!

Kort och gott, Pattrick och David träffades på Nyår, runt klockan två på natten, då David hade blivit tvungen att gå ut med sin syster i NYC. Sedan dess har det varit unseparated!

Jag hoppas att ni förstod min lilla förklaring av dessa två historier. Dom förklarade bättre jag lovar, Middag med fyra män, det är riktigt roligt och lärande! Det är hur trevligt som helst att överhuvudtaget ha en gemensam middag med god mat, jag trodde aldrig att jag skulle sakna de stunderna så mycket som jag faktist gjorde nere i Florida.! But times are different now, which i am really happy about! En mycket bra lördag kväll och snart är det dags för en söndag i Boston! Just nu hör jag David sjunga All the single ladies på våningen above. Tro mig, han kan låten och rösten!;) Nästan så att man börjar gunga med! NEeeej det är ju säng dags! imorgon klockan tio, skype dags med mina kära föräldrar!

Godnatt!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0