New york C

Inlägget skrevs den 16 feb. Min dator har inte riktigt fungerat under den senaste tiden, vilken är min ursäkt till mitt oaktiva bloggande,

Helgen spenderades I  New York! den gick fort, alldeles för fort! Det började med att jag och Lisa kom ner runt klockan två, bussen stannade då i China town, som ligger i/på Manhattan, är och ser i princip ut som Kina. Vi tog tunndelbanan in till Innestaden för att sedan ta nästa tunnelbana ut till Brooklyn till vårt hostel, Vi kom fram efter mycket letande! Och jag kan ju säga en sak! Brooklyn var lika negativt som man hört Miranda säga i Sex and the city! Skillnaden på Manhattan och Brooklyn var grymt mycket större än vad jag trodde, inte bara en miljon fler människor i Brooklyn än Manhattan men även utsikten man såg när man gick omkring där!

Vi packade i alla fall upp,  gick omkring och kollade in stället, det var riktigt fräscht och fint men vi bestämde ganska snabbt att vi skulle försöka hitta ett annat hostel inför nästa natt, största anledningen för att det låg så långt bort ifrån det mesta. Vi hittade i alla fall, som förutom var billigare per natt, men även låg centralt och lisa och jag skulle ha ett eget rum, vilket vi inte hade på det tidigare hotellet.

Vi åt middag inne i Manhattan första kvällen, tog oss vidare till Times square och strosade omkring på fifth avenue! Vid elva- tolv började vi ta oss hemåt tillbaka mot Brooklyn. Sovdags!

Klockan halv åtta var vi uppe och sprang, åt frukost och sedan tog vi med oss väskorna för att åka på sightseeing i New york downtown! 54 dollar för en ovanligt kort tur! Vi fick se Soho, och till min stora förvåning! Byggandet av de nya Twin Towers, som står på precis samma ställe som innan. Detta förväntas vara klart 2013. Det är SNART!

Efter guideturen begav vi oss mot vårt nya hostel, vi lämnade av våra grejer och kilade vidare mot shopping gatan. kvällen närmade sig och vi satte oss ner vid en mysig liten italensk restaurang och åt inget mindre än Pasta! vi gick tillbaka till "the hostel" gjorde oss iordning för att gå vidare och kolla på stan. Jag har aldrig heller sett så många par samtidigt i mitt liv! vart än du kollade! puss, kyss, puss, kyss! mysigt värre!

Bussen från boston till New york,(china town) fram och tillbaka kostade 30 dollar, hostel, två nätter kostade cirka 40 dollar. 70 dollar för två och en halv dag i New york det är inte dumt!
Det är så mysigt att bara strosa omkring  i New york, det finns så otroligt många saker att göra att två dagar känns verkligen som ingenting! Det finns så otroligt stiliga människor! Stilen där! den finns inte överallt.
Här kommer bilder ifrån hela helgen!















Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0